آشنایی با عملکردهای عالی شناختی

ویژه

از ارزیابی تا توانمند سازی

حامد اختیاری مشاهده پروفایل
تارا رضاپور مشاهده پروفایل

آشنایی با دوره:

دوره «آشنایی با عملکردهای عالی شناختی؛ از ارزیابی تا توانمند‌سازی» 
در این دوره ضمن پرداختن به چیستی و چگونگی عملکردهای عالی شناختی مغز، نحوه‌ی سنجش، ارزیابی و مداخلات مؤثر در مسیر تغییر و کنترل این عملکردها مورد بررسی قرار می‌گیرد. عملکردهای عالی شناختی را در بیانی ساده می‌توان استفاده ی همزمان مغز از چندین عملکرد شناختی دانست که در فرایندهایی پیچیده برای نظم دهی و پردازش رفتار هدفمند مورد استفاده قرار می‌گیرند. آشنایی با پایه‌های عصبی-شناختی این عملکردها در کنار آموزش ظرافت‌های لازم برای ارزیابی آن‌ها و طراحی مداخلات مؤثر، این دوره را علاوه بر آموزشی تخصصی، به راهنمایی عملی و بی‌بدیل برای طراحی و اجرای یک طرح و پایان‌نامه با کیفیت پژوهشی، بدل ساخته است؛ دوره‌ای که با بهره‌مندی از تجربه سالیان طولانی تحقیق و فعالیت دکتر حامد اختیاری در محیط‌های آکادمیک داخلی و بین‌المللی، دانشجویان را از نقطه‌ی شروع سنجش تا ارزیابی نهایی آموزش می‌دهد و نمونه‌های عملی مسیرهای پژوهشی، در جای‌جای دوره توسط دکتر تارا رضاپور معرفی و توضیح داده می‌شوند. 
 
جهت ثبت‌نام می‌توانید از طریق دکمه «ثبت‌نام» اقدام نمایید.
-تاریخ شروع دوره:  17 مهرماه 1401
-تاریخ اتمام دوره:  12  دی‌ماه 1401
-ثبت‌نام زودهنگام با تخفیف 20 درصد(30 مرداد تا 30 شهریور):640هزارتومان
توجه: لطفاً پیش از ثبت نام، حتماً توضیحات قسمت پرسش‌های پرتکرار و قوانین آکادمی باشگاه مغز را مطالعه نمایید.
- محتوای این دوره در قالب 14 جلسه آموزشی ارائه می‌شود؛ گرچه شما بعد از ثبت‌نام امکان دسترسی به محتوای تمام جلسات را خواهید داشت، اما برای فهم دقیق و انجام کامل و مؤثر محتوای جلسات، مشاهده‌ی بیش از یک جلسه در هر هفته توصیه نمی‌شود. 
 
- هر جلسه علاوه بر محتوای آموزشی شامل کوییز و تمریناتی است که برای سنجش و تمرین محتواهای ارائه شده طراحی شده‌اند.
 
- شرکت در آزمون‌ها و تکمیل و ارسال تمرین‌های هرجلسه، شرط لازم برای درخواست گواهی پایان‌دوره خواهد بود.
 
- شرکت‌کنندگان برای دریافت «گواهی پایان دوره» لازم است حداقل ۵۱ درصد  از مجموع امتیاز ضروری دوره را کسب کرده باشند. 
 
- شرکت کنندگان در طی دوره قادر خواهند بود سؤالات خود را از طریق کانال پشتیبانی تلگرامی و جلسات برخط پشتیبانی، سوالات خود را از اساتید دوره بپرسند.
 
- در طول این دوره سؤالات و ابهامات تخصصی و پرتکرار توسط پشتیبان دوره قابل پاسخگویی است.

شرکت در این دوره برای تمام دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و علاقه‌مندان آزاد است و پیش‌نهاد می‌شود.

 تقویم اجرایی دوره:

سرفصل‌ها و جلسات دوره:
جلسه اول
1 - بخش اول، مقدمه‌ای بر دانش تغییر عملکردهای شناختی
2 - بخش دوم، بیان تجربه‌ای در حوزه مداخلات شناختی
3 - بخش سوم، بیان تجربه‌ای در حوزه مداخلات شناختی
4 - بخش چهارم، بیان تجربه‌ای در حوزه مداخلات شناختی
5 - بخش پنجم،پرسش و پاسخ با دانشجویان
6 - بخش ششم، مهارت‌های عالی شناختی و تبدیل آن به دانش کاربردی
7 - بخش هفتم، چارچوب‌های نظری و ظرافت‌های عملی مداخله شناختی
جلسه دوم
1 - بخش اول، مروری بر جلسه گذشته
2 - بخش دوم، مؤلفه‌های اصلی مداخله شناختی
3 - بخش سوم، چگونه یک Mechanistic Target را تعریف کنیم؟
4 - بخش چهارم،چگونگی سنجش اثربخشی یک مداخله شناختی
5 - بخش پنجم، چگونگی بهبود اثربخشی یک مداخله شناختی
6 - بخش ششم، مداخلات شناختی بر اساس اصطلاحات NIH
7 - بخش هفتم، آینده مداخلات شناختی
جلسه سوم
1 - بخش اول، چارچوب‌های مداخلاتی چه هستند؟
2 - بخش دوم، Teasing a Part Cognitive Processes
3 - بخش سوم، اضافه کردن مدل‌های عصبی
4 - بخش چهارم، سایر سطوح عصبی در چارچوب‌های مداخلاتی
5 - بخش پنجم، مدل EaSiCoRe
6 - بخش ششم، نقش ارزیابی چیست؟
7 - بخش هفتم، قدم بعدی در راه تبدیل شدن به یک مهندس شناختی!
جلسه چهارم
1 - بخش اول، اهداف اصلی
2 - بخش دوم، دسته‌بندی‌های اصلی مداخلاتی
3 - بخش سوم، Cognitive Modification Interventions, in General
4 - بخش چهارم، Attention Modification Interventions
5 - بخش پنجم، Saliency Modification Interventions
6 - بخش ششم، Memory Modification Interventions
7 - بخش هفتم، Interoception Modification Interventions
8 - بخش هشتم، Control Modification Interventions
9 - بخش نهم، مروری بر توانبخشی‌شناختی
جلسه پنجم
1 - بخش اول، بایوتایپ چیست؟
2 - بخش دوم، بایوتایپ‌ها برای اختلالات خلقی و اضطرابی
3 - بخش سوم، DMN based Biotype
4 - بخش چهارم، SN based Biotype
5 - بخش پنجم، Negative Valence Network based Biotype
6 - بخش ششم، Positive Valence Network based Biotype
7 - بخش هفتم، Attention and Executive Control Network based Biotype
8 - بخش هشتم، Biotype-based Interventions
9 - بخش نهم، پرسش و پاسخ
جلسه ششم
1 - بخش اول، چرا دانش تغییر؟
2 - بخش دوم، فلسفه SOBC
3 - بخش سوم، پروژه‌های SOBC
4 - بخش چهارم، منابع SOBC
5 - بخش پنجم، آینده با SOBC
جلسه هفتم
1 - بخش اول، پرسش و پاسخ (قسمت اول)
2 - بخش دوم، پرسش وپاسخ (قسمت دوم)
3 - بخش سوم، پرسش و پاسخ (قسمت سوم)
جلسه هشتم
1 - بخش اول، نقش زمان
2 - بخش دوم، زمان: گسترش افق‌های زمانی
3 - بخش سوم، زمان: گسترش نقشه‌های آینده
4 - بخش چهارم، محتوا: بازتحکیمی حافظه
5 - بخش پنجم، Context: Cue Exposure
6 - بخش ششم، مداخله: مدل CIREF
7 - بخش هفتم، توسعه پروتکل
8 - بخش هشتم، پرسش و پاسخ
جلسه نهم
1 - بخش اول، تصمیم‌گیری چیست؟
2 - بخش دوم، Teasing a part decision making
3 - بخش سوم، سنجش تصمیم‌گیری
4 - بخش چهارم، Pathways towards Decision Making Embodied Decisions
5 - بخش پنجم، Pathways towards Decision Making Exbodied Decisions
6 - بخش ششم، چگونه در تصمیم‌گیری مداخله کنیم؟
7 - بخش هفتم، چالش‌ها در سنجش و مداخله تصمیم‌گیری
جلسه دهم
1 - بخش اول، بهبود وفاداری به درمان
2 - بخش دوم، طراحی و گزارش یک مداخله شناختی
جلسه یازدهم
1 - بخش اول، پروتکل NEAT
2 - بخش دوم، ظرافت‌های گزارش یک مطالعه علمی
3 - بخش سوم، گزارش یک مطالعه علمی(قسمت اول)
4 - بخش چهارم، وفاداری در مداخله شناختی به چه معناست؟
جلسه دوازدهم
1 - بخش اول، آگاهی فراشناخت چیست؟
2 - بخش دوم، آگاهی فراشناختی به عنوان یک مداخله شناختی چیست؟
3 - بخش سوم، Neuroscience-informed Psychoeducation
4 - بخش چهارم، طراحی NIPE
5 - بخش پنجم، How to Deliver NIPE
6 - بخش ششم، NIPE in SoBC Framework
جلسه سیزدهم
1 - بخش اول، پرسش و پاسخ
جلسه چهاردهم
1 - بخش اول، پرسش و پاسخ
مشخصات دوره
مدرس‌:
حامد اختیاری تارا رضاپور
نوع دوره:
آفلاین
مدت زمان:
21 ساعت
پیش نیاز:
ندارد
گواهی:
دارد
گروه سنی:
18+
تعداد جلسات:
14 جلسه
برای دریافت گواهی پذیرفته‌شدن در آزمون‌ها الزامی است.
800,000 تومان 640,000 تومان
ثبت نام

ضمانت پرداخت امن

نظرات (1 نظر)
ثبت نظر
علیرضا 1401/02/26 - 10:48
دانشجوی دوره
با سلام , در حالت عام این نوآوری حرکتی است پر مغز که دانش روز جهان را در اختیار همه اقشار طالب دانشش قرار میدهد ودرحالت خاص , موضوع مغز است که بسیار شگفت انگیز است ومن با وجود سختی کار ذوق وشوق وحتی کنجکاوی کودکانه دارم . من برای دست اندر کاران این تلاش سترک دعا میکنم که سلامت وموفق باشند واز این که بعنوان یک ایرانی در کنار گود کار این عزیزان هستم احساس غرور میکنم .ببخشید که خیلی احساسی نوشتم .شاید هنوز مغزم قادر به کنترل قلبم نیست !