مهندسی شناختی

ویژه پشتیبانی آنلاین

شناخت عملکردهای مغز و نحوه طراحی مداخله

حامد اختیاری مشاهده پروفایل
تارا رضاپور مشاهده پروفایل
سرفصل‌ها و جلسات دوره:
هفته آموزشی اول
1 - 1: مقدمه‌ای بر دانش تغییر عملکردهای شناختی
2 - 2: بیان تجربه‌ای در حوزه مداخلات شناختی
3 - 3: بیان تجربه‌ای در حوزه مداخلات شناختی
4 - 4: بیان تجربه‌ای در حوزه مداخلات شناختی
5 - 5: پرسش و پاسخ با دانشجویان
6 - 6: مهارت‌های عالی شناختی و تبدیل آن به دانش کاربردی
7 - 7: چارچوب‌های نظری و ظرافت‌های عملی مداخله شناختی
8 - 8: پرسش و پاسخ با شرکت کنندگان دوره
هفته آموزشی دوم
1 - 1: مروری بر جلسه گذشته
2 - 2: مؤلفه‌های اصلی مداخله شناختی
3 - 3: چگونه یک Mechanistic Target را تعریف کنیم؟
4 - 4: چگونگی سنجش اثربخشی یک مداخله شناختی
5 - 5: چگونگی بهبود اثربخشی یک مداخله شناختی
6 - 6: مداخلات شناختی بر اساس اصطلاحات NIH
7 - 7: آینده مداخلات شناختی
هفته آموزشی سوم
1 - 1: چارچوب‌های مداخلاتی چه هستند؟
2 - 2: Teasing a Part Cognitive Processes
3 - 3: اضافه کردن مدل‌های عصبی
4 - 4: سایر سطوح عصبی در چارچوب‌های مداخلاتی
5 - 5: مدل EaSiCoRe
6 - 6: نقش ارزیابی چیست؟
7 - 7: قدم بعدی در راه تبدیل شدن به یک مهندس شناختی!
8 - 8: جلسات آنلاین
هفته آموزشی چهارم
1 - 1: اهداف اصلی مداخلات شناختی
2 - 2: دسته‌بندی‌های اصلی مداخلاتی
3 - 3: Cognitive Modification Interventions, in General
4 - 4: Attention Modification Interventions
5 - 5: Saliency Modification Interventions
6 - 6: Memory Modification Interventions
7 - 7: Interoception Modification Interventions
8 - 8: Control Modification Interventions
9 - 9: مروری بر توانبخشی‌شناختی
10 - 10: جلسه پرسش و پاسخ
هفته آموزشی پنجم
1 - 1: بایوتایپ چیست؟
2 - 2: بایوتایپ‌ها برای اختلالات خلقی و اضطرابی
3 - 3: DMN based Biotype
4 - 4: SN based Biotype
5 - 5: Negative Valence Network based Biotype
6 - 6: Positive Valence Network based Biotype
7 - 7: Attention and Executive Control Network based Biotype
8 - 8: Biotype-based Interventions
9 - 9: پرسش و پاسخ
هفته آموزشی ششم
1 - 1: چرا دانش تغییر؟
2 - 2: فلسفه SOBC
3 - 3: پروژه‌های SOBC
4 - 4: منابع SOBC
5 - 5: آینده با SOBC
هفته آموزشی هفتم
1 - 1: پرسش و پاسخ
2 - 2: پرسش وپاسخ
3 - 3: پرسش و پاسخ
هفته آموزشی هشتم
1 - 1: نقش زمان
2 - 2: زمان؛گسترش افق‌های زمانی
3 - 3: زمان: گسترش نقشه‌های آینده
4 - 4: محتوا: بازتحکیمی حافظه
5 - 5: Context: Cue Exposure
6 - 6: مداخله: مدل CIREF
7 - 7: توسعه پروتکل
8 - 8: پرسش و پاسخ
هفته آموزشی نهم
1 - 1: تصمیم‌گیری چیست؟
2 - 2: Teasing a part decision making
3 - 3: سنجش تصمیم‌گیری
4 - 4: Pathways towards Decision Making Embodied Decisions
5 - 5: Pathways towards Decision Making Exbodied Decisions
6 - 6: چگونه در تصمیم‌گیری مداخله کنیم؟
7 - 7: چالش‌ها در سنجش و مداخله تصمیم‌گیری
هفته آموزشی دهم
1 - 1: بهبود وفاداری به درمان
2 - 2: طراحی و گزارش یک مداخله شناختی
هفته آموزشی یازدهم
1 - 1: پروتکل NEAT
2 - 2: ظرافت‌های گزارش یک مطالعه علمی
3 - 3: گزارش یک مطالعه علمی
4 - 4: وفاداری در مداخله شناختی به چه معناست؟
هفته آموزشی دوازدهم
1 - 1: آگاهی فراشناخت چیست؟
2 - 2: آگاهی فراشناختی به عنوان یک مداخله شناختی چیست؟
3 - 3: Neuroscience-informed Psychoeducation
4 - 4: طراحی NIPE
5 - 5: How to Deliver NIPE
6 - 6: NIPE in SoBC Framework
جلسات آنلاین
1 - 1: جلسه معارفه با شرکت کنندگان دوره
2 - 2: جلسه پرسش و پاسخ
3 - 3: جلسه پرسش و پاسخ
4 - 5: جلسه معارفه با شرکت‌کنندگان - دوره نوبت چهارم
5 - 6: جلسه پرسش و پاسخ میان‌ترم - دوره نوبت چهارم
6 - 7: جلسه پرسش و پاسخ پایان‌ترم - دوره نوبت چهارم
7 - 8: جلسه معارفه با شرکت‌کنندگان دکتر رضاپور - دوره نوبت پنجم
8 - 9: 8: جلسه معارفه با شرکت‌کنندگان دکتر اختیاری - دوره نوبت پنجم
جلسات پرسش وپاسخ
1 - 1: گزیده جلسه معارفه اساتید و دانشجویان - گروه سوم برگزاری
2 - 2: جلسه پرسش و پاسخ میان ترم
3 - 3: جلسه آنلاین پایان ترم - شرکت کنندگان سومین دوره

  


معرفی مختصر دوره:

در این دوره ضمن پرداختن به چیستی و چگونگی عملکردهای عالی شناختی مغز، نحوه‌ی سنجش، ارزیابی و مداخلات مؤثر در مسیر تغییر و کنترل این عملکردها مورد بررسی قرار می‌گیرد. عملکردهای عالی شناختی را در بیانی ساده می‌توان استفاده‌ی همزمان مغز از چندین عملکرد شناختی دانست که در فرآیندهایی پیچیده برای نظم‌دهی و پردازش رفتار هدفمند مورد استفاده قرار می‌گیرند. آشنایی با پایه‌های عصبی-شناختی این عملکردها در کنار آموزش ظرافت‌های لازم برای ارزیابی آن‌ها و طراحی مداخلات مؤثر، این دوره را علاوه بر آموزشی تخصصی، به راهنمایی عملی و بی‌بدیل برای طراحی و اجرای یک طرح و پایان‌نامه با کیفیت پژوهشی، بدل ساخته است؛ دوره‌ای که با بهره‌مندی از تجربه‌ی سالیان طولانی تحقیق و فعالیت دکتر حامد اختیاری در محیط‌های آکادمیک داخلی و بین‌المللی، دانشجویان را از نقطه‌ی شروع سنجش تا ارزیابی نهایی آموزش می‌دهد و نمونه‌های عملی مسیرهای پژوهشی، در جای‌جای دوره توسط دکتر تارا رضاپور معرفی و توضیح داده می‌شوند.

بطور کلی، محتوای این دوره شامل مجموعاً ۲۱ ساعت آموزش به همراه جلسات آنلاین پرسش و پاسخ، در قالب ۱۶ هفته آموزشی، برنامه‌­ریزی شده است. 

 
اطلاعات آموزشی دوره:

 سرفصل‌های آموزشی این دوره و فعالیت‌های مربوط‌ به آن، مطابق جدول زیر است:

نحوه برگزاری دوره:

مولفه‌های آموزشی این دوره شامل موارد ذیل می‌باشد:

سیر فعالیت‌های شما در هر هفته آموزشی:

قابل ذکر است به جز جلسات آنلاین و امتحان میان‌ترم و پایان‌ترم که در زمان مشخص شده برگزار می‌شوند، سایر موارد از قبیل مشاهده ویدئوها و انجام آزمون­‌های هفتگی دارای انعطاف زمانی می‌باشند و متناسب با زمان‌بندی شما قابل تغییر هستند. هرچند به منظور دریافت بازخورد مناسب از تیم آموزشی و اجرایی دوره، انجام فرآیند آموزشی مطابق با زمان‌بندی تقویم آموزشی- اجرایی دوره، پیشنهاد می‌شود.

مخاطبین دوره:

شرکت در این دوره برای تمام دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و علاقه‌مندان آزاد است و پیشنهاد می‌شود.

 

 

قوانین دوره‌های آموزشی آکادمی باشگاه مغز را ضرورتاً مطالعه نموده و سپس اقدام به ثبت‌نام نمایید. 

مشخصات
مدرس‌:
حامد اختیاری تارا رضاپور
نوع رویداد:
آنلاین
برچسب‌ها:
ویژه پشتیبانی آنلاین
مدت زمان:
21 ساعت
گواهی:
دارد
گروه مخاطب:
پژوهشگران حوزه علوم رفتاری
تعداد جلسات:
14 جلسه
برای دریافت گواهی پذیرفته‌شدن در آزمون‌ها الزامی است.
1,700,000 تومان 1,530,000 تومان
ثبت‌نام

ضمانت پرداخت امن

نظرات (1 نظر)
ثبت نظر
علیرضا 1401/02/26 - 10:48
کاربر
با سلام , در حالت عام این نوآوری حرکتی است پر مغز که دانش روز جهان را در اختیار همه اقشار طالب دانشش قرار میدهد ودرحالت خاص , موضوع مغز است که بسیار شگفت انگیز است ومن با وجود سختی کار ذوق وشوق وحتی کنجکاوی کودکانه دارم . من برای دست اندر کاران این تلاش سترک دعا میکنم که سلامت وموفق باشند واز این که بعنوان یک ایرانی در کنار گود کار این عزیزان هستم احساس غرور میکنم .ببخشید که خیلی احساسی نوشتم .شاید هنوز مغزم قادر به کنترل قلبم نیست !
دوره های دیگر: