هفتهی آموزشی دوم - عملکرد شناختی در یک چارچوب کاربردی
2: واژگان کلیدی
1 -
2: واژگان کلیدی
2
- 3: یک چارچوب کاربردی
3
- 4: توجه
4
- 5: آزمون استروپ
6: گفتار درونی-تصویرسازی ذهنی
5 -
6: گفتار درونی-تصویرسازی ذهنی
6
- 7: تست تکرار
7
- 8: نمونه مطالعه تصویر برداری مغزی
8
- 9: حافظه درازمدت
10: خروجی
9 -
10: خروجی
10
- 11: زبان پریشی
12: انعطاف پذیری مغزی
11 -
12: انعطاف پذیری مغزی
12
- 13: نکات مهم
13
- 14: مهاررفتاری
14
- 15: ظرفیت فرایندهای شناختی (محدود یا نامحدود)
هفتهی آموزشی سوم - سلول عصبی
1: ساختار سلول عصبی
1 -
1: ساختار سلول عصبی
2
- 2: پیام عصبی
3
- 3: تحریک مغز توسط الکترودهای عمیق
4
- 4: پیوندگاه
5: نکات
5 -
5: نکات
6
- 6: گیرنده های حسی
7
- 7: یک مدار بازتابی ساده
8
- 8: ستونهای قشر مخ
9
- 9: تعاملات نورونها
10: آرایه عصبی
10 -
10: آرایه عصبی
11
- 11: پردازش نزولی (انتظار محور)
12
- 12: سوأل
13
- 13: نوسان
14
- 14: کسب اطلاعات نوسانی از مغز
هفتهی آموزشی چهارم -مغز
1: مقدمه
1 -
1: مقدمه
2
- 2: ساختار مغز در موجودات زنده
3
- 3: ساختار مغز در نخستیها
4
- 4: اعصاب مغز
5: اعصاب حرکتی
5 -
5: اعصاب حرکتی
6
- 6: مغز
7
- 7: زوال عقل (دیمنشیا)
8
- 8: قشر مخ
9: نظریه
9 -
9: نظریه
10
- 10: قشر جزیره ای
11
- 11: روشهای رویت نواحی عمقی مغز
12
- 12: فعالان حوزه علوم اعصاب شناختی
13
- 13: پایه مغز
14
- 14: هسته های قاعده ای
هفتهی آموزشی پنجم - تصویربرداری مغزی
1: تصویر برداری مغز
1 -
1: تصویر برداری مغز
2
- 2: روش های تصویر برداری
3
- 3: EEG
4: Power Spectrum
4 -
4: Power Spectrum
5
- 5: ERP
6
- 6: ME
7
- 7: FMRI
8: پردازش مغز هنگام عملیات بیولوژیک
8 -
8: پردازش مغز هنگام عملیات بیولوژیک
9
- 9: روش پارامتریک
10
- 10: پردازش مغز هنگام استراحت
11
- 11: Networks
12
- 12: مرگ مغزی
13
- 13: نکته پایانی
هفتهی آموزشی ششم - روش های نقشه برداری مغز
1: تحریک مغزی
1 -
1: تحریک مغزی
2
- 2: روش های تحریک مغزی
3: تحریک الکترومغناطیسی
3 -
3: تحریک الکترومغناطیسی
4
- 4: کاربردهای تحریک مغزی
5
- 5: تحریک الکتریکی
6
- 6: تصویر برداری ساختاری و عملکردی
7
- 7: تقسیم بندی مغز
8
- 8: روش های ساختاری
9
- 9: DTI
10
- 10: Talairach
11
- 11: پایگاه داده Brede
12
- 12: معرفی پروژه مغز انسان
13
- 13: پژوهش در مغز
هفتهی آموزشی هفتم - تصمیمات، اهداف و مقدمات
1: گزارش موردی
1 -
1: گزارش موردی
2
- 2: Gambling Task
3: نشانه بدنی
3 -
3: نشانه بدنی
4
- 4: تصمیم گیری در شرایط خطر
5
- 5: چند سوال
6
- 6: طبقه بندی PFC
7
- 7: حجم PFC
8
- 8: فریب دادن
9
- 9: افزایش قشر جلویی مغز
10
- 10: حافظه آینده
11
- 11: روش های تصویر برداری
12
- 12: حافظه کاری
13
- 13: ارتباطات
14
- 14: مفاهیم
15
- 14: آسیب پذیری بالایی
16
- 16: آسیب پذیری پایینی
17
- 17: اصول سازماندهی قطعات پیشانی
هفتهی آموزشی هشتم - هنر دیدن
1: مقدمه
1 -
1: مقدمه
2
- 2: بازنمایی
3
- 3: بازنمایی در مغز
4
- 4: فشرده سازی در مغز
5
- 5: شبکه هرمان
6
- 6: اطلاعات خروجی
7
- 7: تغییرات باز نمایی
8
- 8: سیستم بینایی
9
- 9: Dorsal - Ventral
10
- 10: ثبت fMRI
11
- 11: Fusiform Face Area
12
- 12: اختلالات
13
- 13: اطلاعات
14
- 14: چند نکته
15
- 15: نمونه تست
16
- 16: تمرین در منزل
هفتهی آموزشی نهم - یادگیری و حافظه
1: مقدمه
1 -
1: مقدمه
2
- 2: آزمون یادگیری - شنوایی
3
- 3: به یاد آوردن
4
- 4: آزمون ROCF
5
- 5: ذخیره اطلاعات
6
- 6: HM
7
- 7: انواع حافظه
8
- 8: معرفی یک چارچوب کاربردی
9
- 9: مدل موسکوویچ
10
- 10: MTL
11
- 11: سوال
12
- 12: KF
هفتهی آموزشی دهم -تفکّر
1
- 1: تست برج لندن
2
- 2: عقلانیت محدود
3
- 3: نقش انتقال دهنده های عصبی
4
- 4: راهکارهای اکتشافی
5
- 5: آشنایی با گرد گیگنزر
6
- 6: محدودیت حافظه
7
- 7: Chunking
8
- 8: سیستم نماد ادراکی
9
- 9: نوک زبانی
10
- 10: تاثیر یادگیری در ساختار و عملکرد مغز
11
- 11: پرسش و پاسخ
12
- 12: پرسش و پاسخ
هفتهی آموزشی یازدهم - شناخت اجتماعی
1
- 1: رتبه بندی اجتماعی در میمون ها
2
- 2: رفتار اجتماعی
3
- 3: نظریه کوهن
4
- 4: Gaze
5
- 5: Mentalizing
6
- 6: چشم ها
7
- 7: SAM -TOMM
8
- 8: توجه اشتراکی
9
- 9: بارون کوهن
10
- 7: TOMM در کودکان
11
- 11: ارتباط عصبی شناختی اجتماعی
12
- 12: Prespective Taking
13
- 13: تجزیه و تحلیل نظری
هفتهی آموزشی دوازدهم - شناخت اجتماعی با تأکید بر هیجانات
1
- 1: مفاهیم پایه
2
- 2: مقایسه هیجان و خلق
3
- 3: انواع هیجانات
4
- 4: پدیده پهلو گرفتن
5
- 5: ابعاد مختلف هیجان
6
- 6: معرفی یک مدل
7
- 7: وضعیت هیجانی
8
- 8: Amygdala
9
- 9: نکات
10
- 10: اختلال شخصیتی مرزی
هفتهی آموزشی سیزدهم - رشد کردن
1
- 1: تکنیک های تصویر برداری عصبی
2
- 2: نکات مهم در حوزه علوم اعصاب شناختی
3
- 3: طبیعت در مقایسه با تربیت
4
- 4: معرفی یک مدل
5
- 5: تشکیل مغز
6
- 6: تشکیل معماری عصبی
7
- 7: مدل Rakic
8
- 8: تکامل مغز
9
- 9: چند سوال
10
- 10: ضریب هوشی
11
- 11: کودک هنگام تولد
12
- 12: بررسی یک نوع مطالعه MRI
13
- 13: نقش EEG در فهم زبان
14
- 14: TP
15
- 15: توجه و حافظه کاری
16
- 16: صدمات مغزی در نوزادان
هفتهی آموزشی چهاردهم - مغز هشیار است
1
- 1: سطح هوشیاری
2
- 2: مروری بر EEG
3
- 4: Power Spectrum
4
- 5: تفاوت EEG و ERP
5
- 6: توزیع فرکانس
6
- 7: همزمانی
7
- 8: اشکال EEG
8
- 9: مسیر های کورتکس
9
- 10: حرف زدن
10
- 11: اتصالات مغز
11
- 1. موج حامل
12
- 12: وضعیت نورون ها
13
- 13: خواب دیدن
14
- 14: سیستم ها در خواب
15
- 15: کارکرد خواب دیدن
16
- 16: نمایش نواحی مغزی
17
- 17: Ponto
18
- 18: Default Network
19
- 19: نتیجه گیری
علوماعصابشناختی به مطالعه همبستههای عصبی کارکردهای شناختی انسان میپردازد و نقشی زیربنایی در علومشناختی به عنوان یکی از دانشهای نوین دارد. علوم و فناوریهای شناختی در دهههای اخیر، به عنوان حوزهای میان رشتهای مورد توجه اساتید مختلف علوم پایه، پزشکی، مهندسی، علوم اجتماعی و رفتاری، هنر و علوم انسانی قرار گرفته است. درس علوماعصابشناختی در اغلب رشتههای زیر مجموعه علوم و فناوریهای شناختی یکی از دروس اصلی به حساب میآید. این دوره بر مبنای کتاب (علوم اعصاب شناختی) تألیف «برنارد بارس» و «نیکول گیج» که با ترجمه دکتر «کمال خرازی» و از سوی «انتشارات سمت» منتشر گردیده، تدریس شده است. این دوره با مقدمهای بر سیستم عصبی و روشهای مطالعاتی آن، سعی کرده تا چارچوبی کارکردی را برای مطالعه سیستم شناختی انسان ارائه نماید و همراه آن به مطالعه موضوعات متعددی مانند توجّه، حافظه، خواب بپردازد. این دوره میتواند برای علاقمندان حوزه مطالعات مغز مفید باشد و مسیر مناسبی جهت مطالعات آینده را در اختیار قرار دهد. در پایان این دوره میتوانید دیدی جامع از سیستم عصبی و عملکردهای شناختی آن، روش های مطالعه و نحوه کارکرد آن داشته باشید.
اشتراک گذاری:
مشخصات
مدرس:
حامد اختیاری
نوع رویداد:
آفلاین
مدت زمان:
21 ساعت
گواهی:
دارد
گروه مخاطب:
دانشجویان و علاقمندان علوم شناختی
تعداد جلسات:
14 جلسه
برای دریافت گواهی پذیرفتهشدن در آزمونها الزامی است.
این دوره با تدریس شیوای دکتر اختیاری یادگیری را به نحو موثری آسان می کند. ممنون از باشگاه مغز برای تدارک این دوره.
علیرضا
1401/02/26 - 10:47
دانشجوی دوره
کسانی می توانند سخت ترین مسایل وموضوعات را به راحتی , دلچسب وزیبا ارا یه دهند که خود زیبایی آن موضوعات را درک کرده باشند . دکتر اختباری اینگونه است .
علیرضا
1401/02/26 - 10:47
دانشجوی دوره
با سلام , چون تازه عضو باشگاه شدم , با یعضی از مطالب آشنا نیستم
1- دوره ها قبلن برگزار شد واشاره ای به تجدید دوره نشده
2- صدا در بعضی از بخش ها خوب ضبط نشده مثلن ساختمان سلول
3- بخش هایی که به رنگ سباه است باز نمیشه
4- تکلیف ها در دسترس نیست
باتشکر فراوان