سخنی با مخاطبان:
چطور با پرورش تابآوری در مغزمان، بحرانهای زندگی را سالم و سربلند سپری کنیم؟
انگار قرار نیست کسی بدون درد و رنج زندگی کند! در بحبوحههای درد و رنج ناشی از بحرانها و چالشهای زندگی، چه کسی واقعا ما را درک میکند و میتواند با تمام وجود متوجه شود چه درد و رنجی میکشیم تا با ما همدلی کند؟ ما باید برای تسکین دردهایمان چارهای بیندیشیم و بتوانیم در برابر فشار چالشها و بحرانها ایستادگی کنیم.
آیا کسی را بهتر از خودمان سراغ داریم که عمیقا ما را درک کند و در همه حال، همراهمان باشد؟ سؤال مهم این است که، «چگونه سلامت روان خود را در شرایط بحران حفظ کنیم؟»
هر فرد میتواند با گذراندن این دوره، بهصورت تدریجی و پله پله، آگاهی خود را نسبت به عملکرد مغز بالاتر ببرد و با بهرهگیری از تمرینهای عملی و راهکارهای ارائه شده، مهارت تابآوری خود را تقویت کند.
دستاورد ویژه این دوره، تربیت افرادی با آگاهی و دانش عمیقتر نسبت به مغز (این هدیهی ارزشمند و بیهمتا) خواهد بود، که به هر بحران و سختی به دیدهی فرصتی بینظیر مینگرند و نتایج شگفتآوری از تابآوری را در زندگی خویش نظارهگر خواهند بود.
همچنین، این دوره آموزشی حاوی مجموعهای از ارزیابیها در جنبههای مختلف تابآوری است. آکادمی باشگاه مغز امکانی را بر بستر وب فراهم کرده است که مخاطبان میتوانند با پاسخ به پرسشنامهها، میزان تابآوری خود را محک بزنند. این ارزیابی در ابتدا و انتهای دوره صورت میگیرد و میزان پیشرفت هر فرد برای او مشخص میشود.
معرفی مختصر دوره:
این دوره آموزشی، برمبنای کتاب «مغز پولادین من» طراحی شده و شامل مولفههایی چون ویدئوهای آموزشی، پرسشنامههای شناختی و جلسات آنلاین با اساتید میباشد. برخی مفاهیم آموزشی که در این دوره به آن پرداخته شده است، عبارتند از:
بطور کلی، محتوای این دوره شامل مجموعاً ۱۷ ساعت آموزش آفلاین و جلسات آنلاین و در قالب ۸ هفتهی آموزشی برنامهریزی شده است. همچنین بهرهمندی از ارزیابیهای شناختی ومشاهده نتایج آن، از دیگر ویژگیهای منحصربهفرد این دوره میباشد.
اطلاعات آموزشی و تقویم آموزشی-اجرایی دوره:
سرفصلهای آموزشی این دوره و فعالیتهای مربوط به آن، مطابق جدول زیر است:
نحوه برگزاری:
مولفههای آموزشی این دوره شامل موارد ذیل میباشد:
سیر فعالیتهای شما در هر هفته آموزشی:
قابل ذکر است به جز جلسات آنلاین و امتحان پایانترم که در زمان مشخص شده برگزار میشوند، سایر موارد از قبیل مشاهده ویدئوها، انجام تکالیف هفتگی و تکمیل پرسشنامهها دارای انعطاف زمانی میباشند و متناسب با زمانبندی شما قابل تغییر هستند. هرچند به منظور دریافت بازخورد مناسب از تیم آموزشی و اجرایی دوره، انجام فرآیند آموزشی مطابق با زمانبندی تقویم آموزشی- اجرایی دوره پیشنهاد میشود.
قوانین آموزشی-اجرایی دوره:
۱- در فضای مربوط به گروههای تلگرامی و جلسات آنلاین، حفظ احترام نسبت به تیم اجرایی، علمی و سایر شرکتکنندگان الزامی است.
۲- از ارسال پیام شخصی و تماس با اساتید و کارمندان آکادمی باشگاه مغز خودداری شود. تمامی ارتباطات افراد از مسیرهای تماس تلفنی با دفتر آکادمی، ایمیل آکادمی و یا پیام به حساب پشتیبانی آکادمی در تلگرام میباشد.
۳- جهت دریافت گواهی پایاندوره، کسب حداقل 51 درصد از نمره کل و همچنین شرکت در آزمون پایان ترم ضروری است.
۴- نمره قبولی در آزمونهای هفتگی و امتحان پایانترم، برابر با نیمی از نمره کل هر آزمون میباشد.
۵- شرکت در آزمون پایانترم طبق زمانبندی ارائه شده باید صورت بگیرد. لذا شرکت کنندگان محترم برنامهریزی لازم جهت شرکت در این آزمون را انجام دهند.
۶- درخواست گواهی اتمام دوره، تا حداکثر یک ماه بعد از تاریخ برگزاری آزمون پایان دوره امکانپذیر میباشد.
مخاطبین دوره:
این دوره فرصت مناسبی را برای علاقمندان به داشتن زیستی بهتر فراهم میکند. نوجوانان و دانشجویان، مشاوران و روانشناسان مخاطبین اصلی این دوره میباشند.
لطفاً پیش از ثبتنام در دوره به این مورد توجه فرمایید:
بسیار مهم:
خدمات ذیل صرفاً در حالت نوع رویداد از نوع «همراه با پشتیبانی» قابل دسترس است (نوع رویداد را بخش مشخصات دوره مشاهده نمایید)
۱- برگزاری جلسات آنلاین پرسش و پاسخ و مربیگری
۲- عضویت و تعامل در گروه تلگرام
۳- ارزیابی تکالیف
سرفصلها و جلسات دوره: |
---|
مقدمه
1
- معرفی کتاب «مغز پولادین من»
2
- نکاتی در مورد نحوه مطالعهی کتاب «مغز پولادین من»
|
جلسه اول
1
- 1) تابآوری شناختی چیست؟
2
- 2) تابآوری چگونه در مغز پردازش میشود؟
3
- 3) نشانههای داشتن حال خوب
|
جلسه دوم
1
- نشانههای داشتن حال بد (اضطراب و ترس)
2
- حال بد، چگونگی و چرایی
3
- توضیح تمرینات جلسه (2)
|
جلسه سوم
1
- فعالسازی رفتاری
2
- مراقبه و عبادت
3
- توضیح تمرینات جلسه (3)
|
جلسه چهارم
1
- انرژی روانی و نقش آن در حفظ سلامت روان در شرایط بحران
2
- چه روشهایی برای برگشت انرژی روانی وجود دارد؟
3
- توضیح تمرینات جلسه (4)
|
جلسه پنجم
1
- چه عملکردهایی انرژی روانی را مصرف میکنند؟
2
- فعالیتهایی که میتوانند از انرژی ذخیر شده در مغز استفاده بهینه کنند، کدامند؟
3
- توضیح تمرینات جلسه (5)
|
جلسه ششم
1
- چرا بعضی در شرایط بحران میدرخشند و بعضی در درون خود فرو میروند؟
2
- چرا شرایط مشابه، پاسخهای احساسی متفاوتی در افراد ایجاد میکند؟
3
- توضیح تمرینات جلسه (6)
|
جلسه هفتم
1
- چرا بعضی از افراد پاسخها و راهحل های مناسبتری برای مواجه و رویارویی با بحرانها نشان می دهند؟
2
- چرا بعضی از افراد در بحرانها و شرایط بحرانی زمان بیشتری را در شبکههای اجتماعی و خبری سپری میکنند؟
3
- توضیح تمرینات جلسه (7)
|
جلسه هشتم
1
- کدام عملکرد مغزی در شرایط بحران نقش کلیدی و اساسیتری دارد؟
2
- چگونه دانش ما از مغز در شرایط بحران به کمک میآید؟
3
- توضیح تمرینات جلسه (8)
4
- نکات نهایی و جمعبندی
|
جلسه معارفه (ویدئو ضبط شده)
1
- جلسه آنلاین معارفه با شرکتکنندگان-1
|
جلسه پرسش و پاسخ نهایی (ویدئو ضبط شده)
1
- پرسش و پاسخ پایان دوره- مرداد 1402
|
جلسات مربیگری برخط 1
1
- اولین جلسه آنلاین مربیگری
|
جلسات مربیگری برخط 2
1
- دومین جلسه آنلاین مربیگری
|
جلسات مربیگری برخط 3
1
- سومین جلسه آنلاین مربیگری
|