بررسی مقاله "سیر تحول برنامه های ترک اعتیاد و کاهش آسیب در ایران"

مقاله ی سیر تحول برنامه های درمان اعتیاد و کاهش آسیب در ایران توسط جمعی از متخصصین ایرانی حوزه­‌ی اعتیاد در مجله ی Addiction با Impact factor: 6.3 که یکی از مجلات برجسته در زمینه‌ی اعتیاد می­ باشد به چاپ رسیده است.

ایران، از پیش از انقلاب اسلامی و همچنین پس از آن در حال توسعه‌ی یک سامانه­‌ی گسترده‌ی درمان اعتیاد بوده است و صحنه‌ی کنونی درمان اعتیاد ایران ترکیبی از خدمات پزشکی/کاهش آسیب تا برنامه های قضایی جزائی/کیفری است.

در مقاله "سیر تحول برنامه های درمان اعتیاد و کاهش آسیب در ایران" ، ضمن مرور اطلاعات کلی حوزه‌ی درمان اعتیاد در زمان های قبل و بعد از انقلاب اسلامی در ایران، بر تحول این سامانه‌ی درمانی در چهار موج می­ پردازد و امکان سنجش جایگاه ایران را در حوزه‌ی درمان های اعتیاد در سطح جهانی فراهم می آورد. همچنین، در این مقاله به درس های منتج از تجربیات درمان اعتیاد در ایران پرداخته می­ شود که می­ تواند اطلاعات ارزشمندی را برای مخاطبان داخلی و بین المللی که علاقه‌مند به ایجاد مداخلات موثر‌تر برای درمان اعتیاد هستند به همراه داشته باشد. یکی از این مداخلات موثر، می‌تواند مداخلات شناختی و مرتبط با مغز باشد و امید است با بهره گیری از این تجربیات در طراحی و انجام مداخلات شناختی، دانش پایه را ارتقا داد و در حوزه‌ی درمان های شناختی و مرتبط با مغز، ابتکار ها و نوآوری هایی را رقم زد.

 

 

جهت دسترسی به فایل ترجمه شده مقاله ،می‌توانید وارد حساب کاربریتان شوید یا در صورت عدم ثبت‌نام در وبسایت، با کلیک بر روی، اینجا، ثبت نام کنید. 
این مقاله شامل فایل میباشد.

برای مشاهده ابتدا وارد شوید.

دیگر مقالات: