تصویر منتخب روی جلد مجله روانپزشکی امریکا 2023

تصویر منتخب از مقاله «شواهد همگرا درباره قشر پیش‌پیشانی قطبی به عنوان هدف جهت تعدیل عصبی برای درمان اعتیاد» روی جلد مجله روانپزشکی امریکا 2023

این مقاله که از مراحل سختگیرانه داوری و چاپ در مجله بسیار معتبر American Journal of Psychiatry  با ضریب تاثیر IF = 17.7 ، عبورکرده، همچنین تصویر آن نیز به عنوان جلد این نشریه انتخاب شده است. معیارهای انتخاب یک مقاله برای قرار گرفتن روی جلد یک نشریه علمی معتبر بسیار سختگیرانه است و به عوامل متنوعی مانندکیفیت بالا از نظر محتوا، روش‌شناختی،  آمار و نگارش،  تازگی و اهمیت یافته‌های پژوهشی و تاثیرگذاری آن بر حوزه روانپزشکی بستگی دارد.

بنابراین می‌توان گفت مقاله‌ای که برای جلد نشریه انتخاب می‌شود، آخرین و مهم‎‌ترین پیشرفت‌های پژوهشی و عملی در روانپزشکی را به نمایش میگذارد و مورد توجه و علاقه جامعه گسترده‌ای می‌باشد.

پژوهش حاضر در تعامل بین سه آزمایشگاه اصلی حامد اختیاری از دانشگاه مینه سوتا؛ مایکل فاکس از دانشگاه هاروارد و کالین هنلون از دانشگاه ویک فارست صورت گرفته است. 

نویسنده اول این مقاله غزاله سلیمانی فارغ التحصیل دکتری مهندسی پزشکی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که هم‌اکنون در حال گذراندن دوره پسادکتری خود در آزمایشگاه حامد اختیاری در دانشگاه مینه‌سوتا می‌باشد.

جهت دسترسی به فایل مقاله کلیک کنید.

چناچه علاقه‌مند به شنیدن گام‌های پیموده شده برای چاپ این مقاله از زبان دکتر اختیاری هستید، کلیک کنید.

دیگر مقالات: