داروشناسی

ویژه پشتیبانی آنلاین

ویژه درمانگران بر اساس دانش مغز

حامد اختیاری مشاهده پروفایل
سرفصل‌ها و جلسات دوره:
هفته آموزشی اول - افسردگی
1 - 1: مقدمه‌ای بر اثرات داروها بر روی سلول‌ها - بخش اول
2 - 2: عوامل ایجاد‌کننده افسردگی
3 - 3: چگونگی روند درمان در طی بیماری افسردگی
4 - 4: مروری بر داروهای SSRI
5 - 5: نحوه‌ اثرگذاری داروهای SSRI - بخش اول
6 - 6: نحوه‌ اثرگذاری داروهای SSRI - بخش دوم
7 - 7: نحوه‌ اثرگذاری داروهای SSRI - بخش سوم
8 - جلسه مرور، رفع اشکال و پرسش و پاسخ
هفته‌ی آموزشی دوم - دمانس
1 - 1: دمانس چیست؟
2 - 2: داروهای مؤثر حافظه
3 - 3: داروهای مؤثر حافظه
4 - 4: انواع داروهای مهارکننده آنزیم کولین‌استراز
5 - 5: مورد هدف قراردادن سمیّت عصبی
6 - 6: مروری کلّی
7 - 7: جلسه پرسش و پاسخ
هفته آموزشی سوم - انگیزش و برانگیختگی
1 - 1: انگیزش و برانگیختگی - بخش اول
2 - 2: انگیزش و برانگیختگی - بخش دوم
3 - 3: انگیزش و برانگیختگی - بخش سوم
4 - 4: انگیزش و برانگیختگی - بخش چهارم
5 - 5: انگیزش و برانگیختگی - بخش پنجم
6 - 6: جلسه پرسش و پاسخ
هفته‌ی آموزشی چهارم - خواب
1 - ۱: مقدمه
2 - 2: ساز و کارهای خواب
3 - 3: داروهای مؤثر در خواب - بخش اول
4 - 4: داروهای مؤثر در خواب - بخش دوم
5 - 5: داروهای مؤثر در خواب - بخش سوم
6 - 6: ملاتونین
7 - 7: پروتکلی برای درمان خواب
8 - 8: جلسه پرسش و پاسخ
هفته آموزشی پنجم - درد
1 - 1: درد - بخش اول
2 - 2: درد - بخش دوم
3 - 3: درد - بخش سوم
4 - 4: درد - بخش چهارم
5 - 5: درد - بخش پنجم
6 - 6: درد - بخش ششم
7 - 7: درد - بخش هفتم
8 - 8: جلسه پرسش و پاسخ با شرکت کنندگان
هفته آموزشی ششم - اختلال بیش‌فعالی و کمبود توجه
1 - 1: داروهای مؤثر در نقص توجه
2 - 2: داروهای مؤثر در نقص توجه
3 - 3: داروهای مؤثر در نقص توجه
4 - 4: داروهای مؤثر در نقص توجه
5 - 5: داروهای مؤثر در نقص توجه
6 - 6: داروهای مؤثر در نقص توجه
7 - 7: داروهای مؤثر در نقص توجه
8 - 8: داروهای مؤثر در نقص توجه
هفته آموزشی هفتم - روان‌پریشی
1 - 1: روان‌پریش و عوامل ایجاد آن
2 - ۲: اسکیزوفرنیا چیست؟
3 - ۳: اهداف درمانی، مدارها
4 - ۴: اهداف درمانی، گیرنده‌ها
5 - ۵: داروهای ضدروان‌پریشی
6 - ۶: مثال‌هایی از داروهای غیرمعمول ضدروان‌پریشی
7 - ۷: داروهای غیرمعمول ضدروان‌پریشی
8 - ۸: نکات نهایی
هفته آموزشی هشتم - داروهای روان‌گردان
1 - 1: داروهای مؤثر در حوزه روان‌گردان
2 - 2: نقش داروهای حوزه روان‌گردان در روان‌درمانی
3 - 4: سایلوسایبین
4 - 3: MDMA
5 - 5: کتامین
6 - 6: Anti MDA Encephalitis
7 - 7: جمع‌بندی و نکات نهایی
هفته آموزشی نهم - اختلال سوء مصرف مواد
1 - 1: چگونگی تشخیص؟
2 - 2: درمان‌ها
3 - 3: وابستگی مواد و ارتباط آن با خلق
4 - 4: درمان شخصی سازی شده
5 - 5: درمان نگهدارنده
6 - 6: داروهای حوزه چاقی
هفته‌ی آموزشی دهم - جمع بندی
1 - 1: اختلالات خلقی و اضطرابی
2 - 2: داروهای تثبیت‌کننده خلق
3 - 3: داروهای اختلال طیف اوتیسم
4 - 4: چگونگی توسعه داروها
5 - 5: آموزش‌های حوزه روان
جلسه معارفه با شرکت‌کنندگان دوره
1 - جلسه معارفه با شرکت‌کنندگان دوره بهمن 1401
2 - جلسه معارفه با شرکت‌کنندگان دوره مرداد 1402
3 - جلسه معارفه با شرکت‌کنندگان دوره فروردین 1403
4 - جلسه معارفه با شرکت‌کنندگان دوره فروردین 1404
جلسه پرسش و پاسخ میان‌ترم
1 - جلسه پرسش و پاسخ میان‌ترم- 14 اسفند 1401
2 - جلسه پرسش و پاسخ میان‌ترم- 12 شهریور 1402
3 - جلسه پرسش و پاسخ میان‌ترم- 13خرداد 1403
جلسه پرسش و پاسخ پایان‌ترم
1 - جلسه پرسش و پاسخ نهایی
2 - جلسه پرسش و پاسخ نهایی-آبان ماه 1402
3 - جلسه پرسش و پاسخ نهایی-تیر ماه 1403
هفته‌ی آموزشی صفرم
1 - 1: جدیدترین داروهای حوزه مغز و روان (2022-2023)
2 - 2: 10 واقعیت ابتکاری در داروشناسی - بخش اول
3 - 3: 10 واقعیت ابتکاری در داروشناسی - بخش دوم
4 - 4: احساس فقدان لذت - بخش اول
5 - 5: احساس فقدان لذت - بخش دوم
6 - 6: اعتیاد
7 - 7: جلسه صفرم

معرفی مختصر دوره:

در این دوره آموزشی سعی گردیده است که با معرفی حدود 50 دارو ضمن شناخت دقیق مکانیسم اثرگذاری داروها بر اختلالات روان‌شناختی، به فهمی تکمیلی در مورد مغز نیز رسید. به طور خلاصه در این دوره سعی شده است با تقسیم بندی عملکردهای شناختی مانند توجه، انگیزش و ... به همراه معرفی داروهای مؤثر بر هریک از این حوزه‌ها، شرکت‌کنندگان به دیدی جامع و تکمیلی در مورد عملکردهای مغز، داروهای روان‌پزشکی و اثرات متقابل این دو بر یکدیگر برسند. برای مثال یافتن پاسخ این پرسش که تغییرات سیستم شناختی فردی که در طی انجام فرایند روان درمانی از دارو نیز استفاده می‌کند چیست و این اثرات چگونه می‌توانند بر نتایج فرایند روان دروانی یا توانبخشی شناختی اثر گذار باشند؟

ارائه منحصربه‌فرد ساختاربندی کارکردهای شناختی و داروها باعث می‌شود این مطالب به طور سازمان یافته‌ای در ذهن نقش ببندد و کاربردی عملی برای شرکت کنندگان داشته باشد.

- محتوای آموزشی این دوره در قالب 10 جلسه  به صورت آفلاین  به ترتیب جلسات تقویم آموزشی-اجرایی دوره از طریق پروفایل افراد شرکت‌کننده در اختیارشان قرار می‌گیرد. همچنین به منظور پشتیبانی علمی سه جلسه پرسش و پاسخ به صورت آنلاین علاوه‌بر گروه پشتیبانی تلگرامی که تمامی شرکت‌کنندگان بعد از ثبت‌نام به عضویت آن در می‌آیند؛ برگزار می‌گردد.

 

جهت مشاهده ویدئوهای نمونه دوره می‌توانید از طریق بخش سرفصل‌ها و جلسات دوره (در پایین همین صفحه) اقدام نمایید.

نمونه تدریس از دوره(توضیح ساز و کار  افسردگی):

 

 

مدرس  دوره:

دکتر حامد اختیاری به عنوان مدرس این دوره ‌می‌باشند. ایشان پس از دانش‌آموختگی در رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران ، دوره دکتری تخصصی خود در حوزه تصویربرداری مغزی را در همین دانشگاه گذراندند و سپس به عنوان پژوهشگر پسا‌دکتری در مؤسسه مطالعات مغز لوریت آمریکا مشغول فعالیت شدند. ایشان بعد از اتمام دوران پسا دکتری خود به مدت سه سال با عنوان استادیار فعالیت داشته‌اند و در ادامه به عنوان عضو هیئت علمی وابسته این مؤسسه منصوب گردیدند. هم اکنون ایشان همزمان با عنوان عضو هیئت علمی وابسته مرکز مطالعات مغز لوریت، به عنوان رزیدنت روان‌پزشکی در دپارتمان علوم رفتاری و روان‌پزشکی در دانشگاه مینه‌سوتا مشغول به فعالیت می‌باشند. (برای توضیحات تکمیلی به صفحه اختصاصی مدرس مراجعه نمایید.)

اطلاعات آموزشی دوره:

سرفصل های آموزشی این دوره مطابق موارد زیر است:

انگیزش

سوورکسانت(ترازودون، پیتولیزانت، سولریامفتول، اگزیبات)

تنظیم خلق

فلوکستین(ونلافاکسین، بوپروپیون، میرتازاپین، بوسپیریون)

خواب

ملاتونین(آگوملاتین، کافئین، راملتئون، دگزپین)

لذت‌‌ بردن

متادون(مورفین، بوپرنورفین، نالترگزون، ترامادول)

توجه

ریتالین(متیل فندیت)(آمفتامین، آتوموگزتین، گوانفاسین، کلونیدین)

بازداری

لورازپام(زولپیدم، باکلوفن، دیازپام، فلومازنیل)

پردازش حرکتی

ال-دوپا(پرامی‌پکسول، آمانتادین، تولکاپون، سلژیلین)

حافظه و یادگیری

دونپزیل(ریواستیگمین، گالانتامین، ممانتین، آدوکانوماب)

درد

گاباپنتین(پرگابالین، کتامین، دولکستین، کاربامازپین)

بررسی واقعیت

هالوپریدول(آری‌پیپرازول، رسپریدون، کوتپین، کلوزاپین)

همچنین سایر موضوعاتی که در این دوره بیان می‌شود مطابق با شرح ذیل است:

- حقایق و افسانه‌های پیرامون داروهای روان که افراد را از مصرف این داروها باز‌می‌دارد. (از قبیل وابستگی، ترس/استیگما از مصرف تمام عمر داروها)

- دارو در مقابل شناخت: چگونه بر یکدیگر اثر می‌گذارند. (توقعات، اثر دارونما، اثر نوسبو، تبعیت و روان‌پویشی)

- مسمومیت به عنوان پنجره‌ای رو به مغز (اوپیوئید، الکل، آنتی کولینرژیک، سروتونرژیک، محرک‌ها)

- عوارض جانبی به عنوان پنجره‌ای رو به مغز (کاتاتونیا، آکاتیژیا، نشانگان نورولپتیک بدخیم، نشانگان خارج هرمی، دیسکنزی تأخیری)

- مسیر توسعه داروها بر اساس علوم‌اعصاب

- چگونگی مطالعه تغییرات مغز توسط روش‌های نقشه‌برداری مغز  (fMRI, EEG, PET)

- تقویت/تحریف واقعیت: مواد روان‌گردان، مانند: سیلوسایبین

- روان‌درمانی به کمک دارو

 

نحوه برگزاری و تقویم آموزشی-اجرایی دوره:

محتوای آموزشی این دوره شامل: 1- ویدئوهای آموزشی 2- آزمون‌های هفتگی 3- آزمون‌های میان ترم و پایان ترم 4- گروه پرسش و پاسخ در قالب تلگرام و تالار گفت‌وگوی وبسایت باشگاه مغز 5- سه جلسه پرسش وپاسخ به صورت آنلاین می‌باشد. شما بعد از ثبت نام مطابق با تقویم اجرایی دوره ابتدا در جلسه معارفه با استاد دوره شرکت می‌کنید و ضمن آشنایی با استاد و سایر شرکت‌کنندگان با برنامه آموزشی دوره بیشتر آشنا می‌شوید.

سپس در هر هفته آموزشی بعد از مشاهده ویدئوهایی که به صورت ضبط شده (آفلاین) در دسترستان قرار می‌گیرد، نسبت به انجام  آزمون هفتگی خود اقدام می نمایید. همچنین از طریق گروه پشتیبانی تلگرامی یا تالار گفت‌وگو مربوط به دوره (از طریق وبسایت) می‌توانید پرسش‌ها و نظرات خود در خصوص هر جلسه آموزشی را مطرح کنید و سایر شرکت‌کنندگان و اساتید به پرسش‌های شما پاسخ خواهند داد.

 مطابق با تقویم آموزشی-اجرایی دوره در جلسات مربوط به میان‌ترم و پایان‌ترم که به صورت آنلاین برگزار می‌شود شرکت می‌نمایید. قابل ذکر است به جز جلسات آنلاین و امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم که در زمان مشخص شده برگزار می‌شوند سایر موارد از قبیل مشاهده ویدئوها، انجام آزمون‌های هفتگی دارای انعطاف زمانی می‌باشند و متناسب با زمان بندی شما قابل تغییر می‌باشند؛ هرچند به منظور دریافت بازخورد مناسب از تیم آموزشی و اجرایی دوره انجام فرایند آموزشی مطابق با تقویم آموزشی-اجرایی دوره پیشنهاد می‌شود.

 

تقویم آموزشی-اجرایی دوره:

 

قوانین آموزشی-اجرایی دوره:

- در فضای مربوط به گروه‌های تلگرامی و جلسات آنلاین حفظ احترام نسبت به تیم اجرایی، علمی و سایر شرکت‌کنندگان مورد انتظار است.

- جهت کسب نمره قبولی و دریافت گواهی پایان‌دوره، کسب حداقل 51 درصد از نمره کل و همچنین شرکت در آزمون‌های میان‌ترم و پایان‌ترم ضروری است.

- شرکت کنندگان که مساوی یا بیش از 75 درصد از نمره کل دوره را کسب نمایند، گواهی پایان دوره را با قید واژه «با افتخار» کسب خواهند کرد.

- شرکت در آزمون‌های هفتگی مطابق با زمان‌بندی هر شرکت‌کننده می‌باشد.

- شرکت در آزمون‌های میان ترم و پایان ترم طبق گروه‌های زمان‌بندی ارائه شده باید صورت بگیرد. لذا شرکت کنندگان محترم برنامه‌ریزی لازم جهت شرکت در این آزمون‌ها را انجام دهند.

  • توجه مهم : در صورت عدم توفیق در اتمام دوره طبق زمان بندی، درخواست صدور گواهی دوره از سوی دانشجو برای گروه‌های بعدی برگزاری دوره،  همراه با پرداخت هزینه آزمون(معادل 20درصد شهریه دوره) خواهد بود.

نمونه تدریس از دوره(توضیح ساز و کار  برانگیختگی)

 

 

مخاطبین دوره:

روان‌شناسان، مشاوران، درمانگران حوزه توان‌بخشی شناختی، کاردرمانی، گفتار درمانی به طور ویژه مخاطبین این دوره هستند. همچنین سایر علاقمندان حوزه مغز و شناخت نیز می‌توانند در این دوره شرکت نمایند.

 

نمونه تدریس از دوره(توضیح چرخه درد):

 

 

مشخصات
مدرس‌:
حامد اختیاری
نوع رویداد:
آنلاین
برچسب‌ها:
ویژه پشتیبانی آنلاین
مدت زمان:
20 ساعت
گواهی:
دارد
گروه مخاطب:
روان‌شناسان و درمانگران حوزه توان‌بخشی
تعداد جلسات:
14 جلسه
برای دریافت گواهی پذیرفته‌شدن در آزمون‌ها الزامی است.
2,000,000 تومان
ثبت‌نام

ضمانت پرداخت امن

نظرات (3 نظر)
ثبت نظر
مشکات 1401/10/08 - 00:34
دانشجوی دوره
دوره به نظر بهترین استاد در زمینه داروشناسی را دارا است.
سارا 1402/10/04 - 10:45
دانشجوی دوره
دوره ی عالی و بی نظیر با مدرس پرافتخار و بی نظیر، مخاطب با گروه تخصصی به شدت به این دانش نیازمند است، عموم هم با توجه به دغدغه های خودشان می توانند از این دوره استفاده ببرند.
مهدی 1402/12/26 - 12:04
دانشجوی دوره
امروز دوره داروشناسی را تمام کردم. بسیار غنی و سرشار از مطالب مفید ، علاوه بر آن دکتر اختیاری به اقتضای بحث درباره عملکرد های شناختی نیز توضیح میدهند.
دوره های دیگر: