باشگاه مغز در مدرسه (جامع تربیت مربی باشگاه مغز نوجوانان)

پیاده‌سازی آموزش‌ها و تمرینات باشگاه مغز در مدارس

گروه مدرسین آکادمی باشگاه مغز
سرفصل‌ها و جلسات دوره:
جلسه‌ی اول
1 - (ویدئوی نمونه) معرفی، تشخیص و علائم ناتوانی یادگیری
2 - 1- مقدمه: نوجوانی، دوره گذار از کودکی به بزرگسالی و مروری بر بخش‌های دوره
3 - 2- زیست بهتر به عنوان یک مهارت قابل یادگیری
جلسه‌ی دوم
1 - 1- فرصت متوسطه دوم: برای تربیت مغز
2 - 2- رشد عملکردهای اجتماعی و هیجانی در نوجوانان - پارت اول
3 - 3- رشد عملکردهای اجتماعی و هیجانی در نوجوانان - پارت دوم
4 - 4- رشد عملکردهای اجتماعی و هیجانی در نوجوانان - پارت سوم
جلسه‌ی سوم
1 - 1- فعالسازی توانمندی‌های مغزی دانش آموزان در مدارس
2 - 2- معرفی کتاب و آنچه که هنگام استفاده از کتاب بهتر است بدانیم
3 - 3- پله‌ی اول: اصول پایه‌ای باشگاه مغز کنترل و مدیریت
4 - 4- پله‌ی دوم: توجه و حافظه
5 - 5- پله‌ی سوم: توجه منعطف
6 - 6- پله‌ی چهارم: توجه درونی
7 - 7- پله‌ی پنجم: توجه منفی
8 - 8- پله‌ی ششم: توجه مثبت
9 - 9- پله‌ی هفتم و هشتم: مهار پاسخ و مرور 1
10 - 10- پله‌ی نهم: حافظه‌ی بلندمدت
11 - 11- پله‌ی دهم: حافظه‌ی هیجانی
12 - 12- پله‌ی یازدهم: حافظه آینده‌نگر
13 - 13- پله‌ی دوازدهم: کارکردهای اجرایی
14 - 14- پله‌ی سیزدهم و چهاردهم: تصمیم‌گیری و حل مسئله
15 - 15- پله‌ی پانزدهم و شانزدهم: مرور و جمع‌بندی
16 - 16- مروری بر کتابچه راهنمای مغز
جلسه‌ی چهارم
1 - 1- دوره ارزیابی PCAP -1
2 - 2- دوره ارزیابی PCAP -2
3 - 3- تجربه عملی مربیان باشگاه مغز مدارس در ارتباط با نوجوانان- بخش اول
4 - 4- تجربه عملی مربیان باشگاه مغز مدارس در ارتباط با نوجوانان- بخش دوم
5 - 5- تجربه عملی مربیان باشگاه مغز مدارس در ارتباط با نوجوانان- بخش سوم
6 - 6- تجربه عملی مربیان باشگاه مغز مدارس در ارتباط با نوجوانان
جلسه‌ی پنجم
1 - 1- کارکردهای اجرایی در موفقیت دانش‌آموزان
2 - 2- تا چه میزان با کارکردهای اجرایی آشنا هستید؟
3 - 3- مشکلات کارکردهای اجرایی و مشکلات رفتاری، احساسی، ادراکی و شناختی
4 - 4- مثال‌هایی از مولفه‌های کارکردهای اجرایی
5 - 5- لایه سوم کارکردهای اجرایی
6 - 6- حوزه‌های اثرگذاری کارکردهای اجرایی
7 - 7- کارکردهای اجرایی
8 - 8- معرفی کتاب و آنچه که هنگام استفاده از کتاب بهتر است بدانیم
9 - 9- مدل بالینی توجه
10 - 10- پله‌ی اول: توجه: دروازه‌ی اصلی ورود اطلاعات به مغز
11 - 11- پله‌ی دوم: با دقت، بی دقت: مسئله این است
12 - 12- پله‌ی سوم: توجه پایدار: نگذاریم حواسمان پرت شود
13 - 13- پله‌ی چهارم: توجه انتخابی: مغز ما انتخاب‌گر است
14 - 14- پله‌ی پنجم: توجه تقسیم شده: برای انجام دو کار، داشتن دو دست کافی نیست
15 - 15- پله‌ی ششم: جا‌به‌جایی توجه: جزر و مد توجه در بین موجی از کارها
16 - 16- پله‌ی هفتم: شش واژه طلایی: رمز باز شدن گنجینه‌ی توجه مغز
17 - 17- پله‌ی هشتم: سوال حیاتی: فعالیت مورد علاقه‌ی مغز من کدام است؟
18 - 18- پله‌ی نهم: مقصر کیست؟ حافظه یا توجه
19 - 19- پله‌ی دهم: حافظه‌ی موقت: میز کاری که همیشه در حال تغییر است
20 - 20- پله‌ی یازدهم: فراشناخت: با چه زبانی با مغزم صحبت کنم؟
21 - 21- پله‌ی دوازدهم: تعقیب توجه: چه وقت حواسمان پرت می‌شود؟
22 - 22- پله‌ی سیزدهم: زنگ تفریح: مغز ما به استراحت نیاز دارد
23 - 23- پله‌ی چهاردهم: صبح، ظهر، شب: کدام زمان برای توجه من بهتر است؟
24 - 24- پله‌ی پانزدهم: اتاق توجه: مکان انجام هر فعالیت، بر مغز من اثر می‌گذارد
25 - 25- پله‌ی شانزدهم: زنگ تلفن: مهم‌ترین مزاحم مغزی
26 - 26- پله‌ی هفدهم: ورزش مورد علاقه‌ی توجه: بازی با توپ
27 - 27- پله‌ی هجدهم: خمیازه‌های مغزی: مغزم دیگر کار نمی‌کند
28 - 28- پله‌ی نوزدهم: بشقاب غذای مغز: مغز من ماهی دوست دارد
29 - 29- پله‌ی بیستم: توجه در محیط کار: لطفاٌ مزاحم نشوید!
30 - 30- پله‌ی بیست و یکم: توجه سر کلاس: لطفاٌ با من صحبت نکن
31 - 31- پله‌ی بیست و دوم: تمرینات تفریحی توجه: دست مخالف و کار در آینه
32 - 32- پله‌ی بیست و سوم: کودک درون مغز من: نقاشی و رنگ‌آمیزی
33 - 33- پله‌ی بیست و چهارم: جمع‌بندی: سبک زندگی‌مان را مطابق میل مغز خود تغییر دهیم
34 - 34- ادامه مسیر باشگاه مغز توجه و تمرکز
جلسه‌ی ششم
1 - 1- معرفی، تشخیص و علائم ناتوانی یادگیری-بخش اول
2 - 2- اهمیت توجه به جنبه‌های مختلف رشد در سال‌های قبل از مدرسه-بخش دوم
3 - 3- علل زیربنایی مشکلات یادگیری-بخش سوم
4 - 4- انواع ناتوانی‌های یادگیری ویژه و مداخلات مرتبط-بخش چهارم
5 - 5- معرفی مسابقاتBee B (فرصتی برای افزایش آگاهی دانش‌آموزان)-بخش اول
6 - 6- معرفی مسابقاتBee B (فرصتی برای افزایش آگاهی دانش‌آموزان)-بخش دوم
جلسه معارفه با شرکت‌کنندگان دوره
1 - جلسه معارفه- شهریور 1402
2 - جلسه معارفه- مرداد 1403
جلسه پرسش و پاسخ نهایی
1 - جلسه پرسش و پاسخ نهایی (پایان‌ترم، مهر 1402)
2 - جلسه گفتگو درباره تجربیات اساتید حول محور تدوین طرح درس
3 - جلسه پرسش و پاسخ نهایی (پایان‌ترم، شهریور 1403)

معرفی مختصر دوره:

در ادامه تجربه موفق مجموعه کتاب‌های باشگاه مغز در طی یک دهه گذشته و لزوم تقویت توانمندسازی های مغزی دانش‌آموزان منجر به تولید این دوره در آکادمی باشگاه مغز شد. اگر به عنوان یک معلم، مشاور، مدیر مدرسه و یا والد علاقمند به توسعه توانمندی دانش‌آموزان هستید این دوره سرنخ مناسبی برای شما خواهد بود. این دوره در طی ۹ هفته آموزشی سعی دارد تا نگاهی جامع و کاربردی را در اختیار شما قرار دهد.

بطور کلی، محتوای این دوره شامل مجموعاً ۱۲ ساعت آموزش به همراه جلسات آنلاین پرسش و پاسخ، در قالب ۹ هفته آموزشی، برنامه‌­ریزی شده است. 

در پایان این دوره شما دیدی عمیق از اهمیت رشد توانمندی‌های مغزی در دانش‌اموزان خواهید داشت و سپس بر مبنای این اصل مهم و با استفاده از ابزارهای باشگاه مغز، امکان برگزاری دوره‌های آموزشی با دانش آموزان را کسب خواهید نمود. به این معنی که قادر خواهید بود توانمندی های مغزی را ارزیابی کنید، آن‌ها را تقویت کنید و سپس با ارزیابی مجدد، میزان تغییرات را بررسی نمایید. همچنین، با اختلالات شایعی مانند اختلال یادگیری و نحوه مداخله و مدیریت آن آشنا می‌شوید.

اطلاعات آموزشی دوره:

سرفصل های آموزشی این دوره به شرح زیر است:


نحوه برگزاری و تقویم آموزشی-اجرایی دوره:

مولفه‌های آموزشی این دوره شامل موارد ذیل می‌باشد:

سیر فعالیت‌های شما در هر هفته آموزشی:

قابل ذکر است به جز جلسات آنلاین و امتحان پایان‌ترم که در زمان مشخص شده برگزار می‌شوند، سایر موارد از قبیل مشاهده ویدئوها و انجام آزمون­‌های هفتگی دارای انعطاف زمانی می‌باشند و متناسب با زمان‌بندی شما قابل تغییر هستند. هرچند به منظور دریافت بازخورد مناسب از تیم آموزشی و اجرایی دوره، انجام فرآیند آموزشی مطابق با زمان‌بندی تقویم آموزشی- اجرایی دوره، پیشنهاد می‌شود.

 

قوانین دوره‌های آموزشی آکادمی باشگاه مغز را ضرورتاً مطالعه نموده و سپس اقدام به ثبت‌نام نمایید. 

 

لطفاً پیش از ثبت‌نام در دوره به این مورد توجه فرمایید:

خدمات ذیل صرفاً در حالت نوع رویداد از نوع «همراه با پشتیبانی» قابل دسترس است (نوع رویداد را بخش مشخصات دوره مشاهده نمایید):

۱- برگزاری جلسات آنلاین معارفه و پرسش و پاسخ

۲- عضویت و تعامل در گروه تلگرام

۳- اعلام گزارش آموزشی هفتگی

 

مخاطبین دوره:

معلمان و مشاوران مدارس دبستان تا متوسطه و والدین از مخاطبین هدف این دوره می‌باشند.

مشخصات
مدرس‌:
حامد اختیاری تارا رضاپور فاطمه کشوری رضا میرفتاح علی شهبازی محمدرضا کتابی زینب رحمتی
نوع رویداد:
آفلاین
مدت زمان:
12 ساعت
گواهی:
دارد
گروه مخاطب:
معلمان و افراد علاقمند به آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان
تعداد جلسات:
8 جلسه
برای دریافت گواهی پذیرفته‌شدن در آزمون‌ها الزامی است.
960,000 تومان
ثبت‌نام پرداخت قسطی

ضمانت پرداخت امن

نظرات (1 نظر)
ثبت نظر
الهام 1402/04/14 - 12:02
کاربر
با سلام و احترام...میخواستم اگر امکانش هست مثل دوره ی تربیت مربی که جدول زمانبندی رو گذاشتید برای این دوره هم قرار میدادید تا ما بهتر بتونیم برنامه ریزی کنیم
دوره های دیگر: