هفته آموزشی دهم - تصویر برداری مغزی در واقعیت پژوهش
1
- مقدمه
2
- اعتیاد
3
- مفهوم اعتیاد به مواد مخدر
4
- طراحی مطالعه fMRI در ولع به مواد مخدر
5
- نظارت برخروجیهای درمانی
6
- مقایسه افراد پرهیز مدار- متادون و نرمال
7
- پیشگویی خروجی درمان
8
- Connectivity Analysis
9
- چگونگی مدیریت ولع به مواد
10
- تخریب
11
- 1: نتیجه گیری
هفته آموزشی یازدهم - اصول TMS
1
- 1: انواع تحریک مغزی
2
- 2: تاریخچه
3
- 3: اصول TMS
4
- 4: انواع TMS
5
- 5: Phosphene
6
- 6: rTMS
7
- 5: TMS در علوم شناختی
8
- 8: rTMS در حوزه کلینیکال
9
- 9: توالی های پالس TMS
هفته آموزشی دوازدهم - آینده علوم اعصاب شناختی
1
- 1: مقدمه
2
- 2: پروژه BigBrain
3
- 3: اطلس شناختی
4
- 4: بانک های اطلاعاتی چند مدله
5
- 5: ذخایر
6
- 6: چگونگی استفاده از بانکهای اطلاعاتی
7
- 7: مداخله
8
- 8: دانش علوم اعصاب شناختی در خدمت مردم - بخش اول
9
- 9: دانش علوم اعصاب شناختی در خدمت مردم - بخش دوم
رشد علوم و فناوریهای شناختی در سه دهه اخیر، ابزارهای متفاوتی را برای مطالعه عملکردهای مغزی انسان و مداخله در آنها در اختیار قرار داده است. تصویربرداری مغزی ساختاری و عملکردی با MRI، روشهای دیگر نقشهبرداری از مغز با استفاده از جریانهای الکتریکی یا امواج الکترومغناطیسی، انواع روشهای تحریک مغزی و همچنین فناوریهای تغییر و بازتوانی شناختی مجموعاً در قالب "ابزارهای مطالعه و مداخله درمغز انسان" قابل جمعبندی هستند. دکتر حامد اختیاری در طی دو ترم مجموعه این ابزارها را با دیدگاه کاربردی ابتدا معرفی نموده و سپس به جزئیات فنی و بالینی آنها پرداخته است. در اینجا، این مجموعه کلاسها، در دو دوره مقدماتی و پیشرفته ارائه میگردند. مشاهده این کلاسها برای تمامی علاقهمندان آشنایی با مغز انسان و همچنین دانشجویان رشتههای مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی پزشکی، روانشناسی، پزشکی و روانپزشکی پیشنهاد میگردد. امید است این دو دوره آموزشی، به گسترش دانش علوم و فناوریهای شناختی در دانشگاههای ایران کمک نماید.
اشتراک گذاری:
مشخصات
مدرس:
حامد اختیاری
نوع رویداد:
آفلاین
مدت زمان:
13 ساعت
گواهی:
دارد
گروه مخاطب:
دانشجویان و علاقمندان علوم شناختی
تعداد جلسات:
12 جلسه
برای دریافت گواهی پذیرفتهشدن در آزمونها الزامی است.