روش‌های مطالعه و مداخله در علوم اعصاب شناختی (دوره مقدماتی)

ابزارهای مطالعه و مداخله در مغز انسان

حامد اختیاری مشاهده پروفایل
سرفصل‌ها و جلسات دوره:
هفته آموزشی اول - اصول تصویربرداری مغزی
1 - 1: مقدمه
2 - 2: مروری بر یک مقاله
3 - 3: روشهای علوم اعصاب شناختی
4 - 4: مراحل مطالعه 1-fMRI
5 - 5: مراحل مطالعه 2-fMRI
6 - 6: کاربردهای fMRI-1
7 - 7: کاربردهای fMRI-2
8 - 8: کاربردهای fMRI-3
9 - 9: آینده fMRI-1
10 - 10: آینده fMRI-2
هفته آموزشی دوم - اصول تحریکات فراجمجمه‌ای
1 - روشهای علوم اعصاب شناختی
2 - انواع روشهای تحریک مغزی
3 - tDCS
4 - تأثیرات tDCS
5 - طراحی مطالعه
6 - طراحی مطالعه با 1-tDCS
7 - طراحی مطالعه با 2-tDCS
8 - طراحی مطالعه با 3-tDCS
9 - طراحی مطالعه با 4-tDCS
10 - چگونگی عملکرد تحریک الکتریکی در مغز
11 - 11: مدلسازی مغز جهت بررسی tDCS
12 - 12: اتصالات مغزی
13 - 3: استفاده از tDCS به عنوان یک درمان
هفته آموزشی سوم - مقدمه‌ای بر تصویر‌برداری مغزی
1 - 1: تصویر برداری ساختاری و عملکردی
2 - 2: اصول اساسی MRI
3 - 3: TE & TR
4 - 4: از بین رفتن سیگنال
5 - 5: TE & T2
6 - 6: انواع پروتکل های MRI
7 - 7: مفاهیم اولیه
8 - 8: ثبت
9 - 9: سیستم مختصات Talairach
10 - 10: سیگنال های fMRI
11 - 11: ویژگیهای سیگنال fMRI
12 - 12: سیگنال های حقیقی
13 - 13: تفاضل شناختی
هفته آموزشی چهارم - چگونگی بدست آوردن سیگنال fMRI
1 - 1: عملکرد شناختی مورد هدف
2 - 2: فرضیه
3 - 3: طراحی مراحل مطالعه fMRI
4 - 4: لایه های حوزه شناختی زبان
5 - 5: بررسی یک مطالعه طراحی
6 - 6: Conjunction Design
7 - 7: طراحی پارامتریک
8 - 8: نکات
9 - 9: آگاهی از تغییر فعالیت مغزی
هفته آموزشی پنجم - چگونگی بدست آوردن سیگنال fMRI-1
1 - 1: Conjunction Design
2 - 2: تعامل عملکردهای شناختی
3 - 3: Factorial Design
4 - 4: Multi Block Design
5 - 5: دستورالعمل های عمومی
6 - 6: طراحی مرتبط با اتفاق
7 - 7: انواع روش های مرتبط با اتفاق
8 - 8: بررسی سه مورد طراحی مرتبط با اتفاق
9 - 9: طراحی مختلط
هفته آموزشی ششم - اصول اولیه fNIRS
1 - 1: مقدمه
2 - 2: Spectroscopy
3 - 3: بررسی یک مطالعه با fNIRS
4 - 4: انواع تکنیکهای fNIRS
5 - 5: fNIRS
6 - 6: مقایسه fMRI و fNIRS
7 - 7: نرم افزار وسخت افزار fNIRS
8 - 8: کاربرهای fNIRS
هفته آموزشی هفتم - نقشه برداری ماده سفید مغز
1 - 1: مقدمه
2 - 2: ماده سفید مغز
3 - 3: عکسبرداری از ماده سفید مغز
4 - 4: DWI
5 - 5: DTI
6 - 6: انواع تصاویر گرفته شده
7 - 7: Tractography
8 - 8: چالش ها
9 - 9: کاربردهای اساسی و کلینیکی
هفته آموزشی هشتم - تغییرات ساختاری و شیمیایی مغز
1 - مقدمه
2 - MRI ساختاری
3 - تقسیم بندی بافت
4 - 1: حجم سنجی
5 - VBM
6 - ضخامت کورتکس
7 - 1-MRS
8 - 2-MRS
9 - 3-MRS
10 - 4-MRS
11 - سوأل
هفته آموزشی نهم - تغییرات ساختاری و شیمیایی مغز
1 - 1: EEG
2 - 2: منشاء EEG
3 - 3: تجزیه و تحلیل فرکانس
4 - 4: Powerspectrum
5 - 5: Synchrony
6 - 6: امواج تتا به عنوان حامل
7 - 7: ERP
8 - 8: Neurofeedback
9 - 9: انواع پروتکل های نوروفیدبک
هفته آموزشی دهم - تصویر برداری مغزی در واقعیت پژوهش
1 - مقدمه
2 - اعتیاد
3 - مفهوم اعتیاد به مواد مخدر
4 - طراحی مطالعه fMRI در ولع به مواد مخدر
5 - نظارت برخروجیهای درمانی
6 - مقایسه افراد پرهیز مدار- متادون و نرمال
7 - پیشگویی خروجی درمان
8 - Connectivity Analysis
9 - چگونگی مدیریت ولع به مواد
10 - تخریب
11 - 1: نتیجه گیری
هفته آموزشی یازدهم - اصول TMS
1 - 1: انواع تحریک مغزی
2 - 2: تاریخچه
3 - 3: اصول TMS
4 - 4: انواع TMS
5 - 5: Phosphene
6 - 6: rTMS
7 - 5: TMS در علوم شناختی
8 - 8: rTMS در حوزه کلینیکال
9 - 9: توالی های پالس TMS
هفته آموزشی دوازدهم - آینده علوم اعصاب شناختی
1 - 1: مقدمه
2 - 2: پروژه BigBrain
3 - 3: اطلس شناختی
4 - 4: بانک های اطلاعاتی چند مدله
5 - 5: ذخایر
6 - 6: چگونگی استفاده از بانکهای اطلاعاتی
7 - 7: مداخله
8 - 8: دانش علوم اعصاب شناختی در خدمت مردم - بخش اول
9 - 9: دانش علوم اعصاب شناختی در خدمت مردم - بخش دوم

رشد علوم و فناوری‌های شناختی در سه دهه اخیر، ابزارهای متفاوتی را برای مطالعه عملکردهای مغزی انسان و مداخله در آنها در اختیار قرار داده است. تصویر‌برداری مغزی ساختاری و عملکردی با MRI، روش‌های دیگر نقشه‌برداری از مغز با استفاده از جریان‌های الکتریکی یا امواج الکترومغناطیسی، انواع روش‌های تحریک مغزی و همچنین فناوری‌های تغییر و بازتوانی شناختی مجموعاً در قالب "ابزارهای مطالعه و مداخله درمغز انسان" قابل جمع‌بندی هستند.
دکتر حامد اختیاری در طی دو ترم مجموعه این ابزارها را با دیدگاه کاربردی ابتدا معرفی نموده و سپس به جزئیات فنی و بالینی آنها پرداخته است. در اینجا، این مجموعه کلاس‌ها، در دو دوره مقدماتی و پیشرفته ارائه می‌گردند.
مشاهده این کلاس‌ها برای تمامی علاقه‌مندان آشنایی با مغز انسان و همچنین دانشجویان رشته‌های مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی پزشکی، روانشناسی، پزشکی و روانپزشکی پیشنهاد می‌گردد. امید است این دو دوره آموزشی، به گسترش دانش علوم و فناوری‌های شناختی در دانشگاه‌های ایران کمک نماید.

مشخصات
مدرس‌:
حامد اختیاری
نوع رویداد:
آفلاین
مدت زمان:
13 ساعت
گواهی:
دارد
گروه مخاطب:
دانشجویان و علاقمندان علوم شناختی
تعداد جلسات:
12 جلسه
برای دریافت گواهی پذیرفته‌شدن در آزمون‌ها الزامی است.
300,000 تومان
ثبت‌نام

ضمانت پرداخت امن

اولین نفری باشید که درباره‌ی این مطلب نظر می‌دهید.
ثبت نظر
دوره های دیگر: