معرفی مختصر دوره:
این دوره آموزشی، با دیدگاه بالینی-کاربردی به بررسی، ارزیابی و توانبخشی عملکرد توجه و تمرکز و آنچه ما با نام اختلال نقص توجه یا ADHD می شناسیم، میپردازد. به این صورت که دانشجویان این دوره طی سه بخش آموزشی ذیل، به دیدگاه جامعی نسبت به توجه و تمرکز و اختلال نقص توجه دست خواهند یافت.
بطور کلی، محتوای این دوره شامل مجموعاً 12 ساعت آموزش در قالب 4 هفته برنامهریزی شده است. همچنین حساب کاربری تمرینی مغزینه؛ یکی از ابزارهای توان بخشی توجه، در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.
اطلاعات آموزشی دوره:
سرفصلهای آموزشی این دوره و فعالیتهای مربوط به آن، مطابق جدول زیر است:
نحوه برگزاری و تقویم آموزشی-اجرایی دوره:
دوره به صورت بدون پشتیبانی میباشد. دانشجویان محترم متناسب با زمانبندی شخصی خود میتوانند ویدئوی جلسات را مشاهده و در تاریخهای مقرر شده نسبت به تکمیل دوره خود اقدام نمایند.
"اطلاعیه جهت شرکت در آزمونها پایانترم"
مولفههای آموزشی این دوره، شامل موارد ذیل میباشد:
سیر فعالیتهای شما در هر هفته آموزشی:
قابل ذکر است به جز جلسات آنلاین و امتحان پایانترم که در زمان مشخص شده برگزار میشوند، سایر موارد از قبیل مشاهده ویدئوها و انجام آزمونهای هفتگی دارای انعطاف زمانی میباشند و متناسب با زمانبندی شما قابل تغییر هستند. هرچند به منظور دریافت بازخورد مناسب از تیم آموزشی و اجرایی دوره، انجام فرآیند آموزشی مطابق با زمانبندی تقویم آموزشی- اجرایی دوره پیشنهاد میشود.
قوانین آموزشی-اجرایی دوره:
۱- در فضای مربوط به گروههای تلگرامی و جلسات آنلاین، حفظ احترام نسبت به تیم اجرایی، علمی و سایر شرکتکنندگان الزامی است.
۲- از ارسال پیام شخصی و تماس با اساتید و کارمندان آکادمی باشگاه مغز خودداری شود. تمامی ارتباطات افراد از مسیرهای تماس تلفنی با دفتر آکادمی، ایمیل آکادمی و یا پیام به حساب پشتیبانی آکادمی در تلگرام میباشد.
۳- جهت دریافت گواهی پایاندوره، کسب حداقل 51 درصد از نمره کل و همچنین شرکت در آزمون پایان ترم ضروری است.
۴- نمره قبولی در آزمونهای هفتگی و امتحان پایانترم، برابر با نیمی از نمره کل هر آزمون میباشد.
۵- شرکت در آزمون پایانترم طبق زمانبندی ارائه شده باید صورت بگیرد. لذا شرکت کنندگان محترم برنامهریزی لازم جهت شرکت در این آزمون را انجام دهند.
۶- درخواست گواهی اتمام دوره، تا حداکثر یک ماه بعد از تاریخ برگزاری آزمون پایان دوره امکانپذیر میباشد.
لطفاً پیش از ثبتنام در دوره به این مورد توجه فرمایید:
بسیار مهم:
خدمات ذیل صرفاً در حالت نوع رویداد از نوع «همراه با پشتیبانی» قابل دسترس است: (نوع رویداد را بخش مشخصات دوره مشاهده نمایید)
۱- برگزاری جلسات آنلاین پرسش و پاسخ
۲- عضویت و تعامل در گروه تلگرام
۳- حساب کاربری مغزینه
مخاطبین دوره:
به طور ویژه، روانشناسان، مشاوران و درمانگران حوزه توانبخشی شناختی، مخاطبین این دوره هستند.
سرفصلها و جلسات دوره: |
---|
جلسه اول
1
- توضیحات دکتر حامد اختیاری در مورد دوره آموزشی
2
- بیان تجربیات و بررسی یک مورد بالینی (1)
3
- بیان تجربیات و بررسی یک مورد بالینی (2)
4
- بیان تجربیات و بررسی یک مورد بالینی (3)
5
- آسیبشناسی توجه (1)
6
- آسیبشناسی توجه (2)
7
- آسیبشناسی توجه (3)
8
- آسیبشناسی توجه (4)
9
- آسیبشناسی توجه (5)
10
- آسیبشناسی توجه (6)
|
جلسه دوم
1
- 1- تشخیص و ارزیابی ADHD
2
- 2- تشخیص و ارزیابی ADHD
3
- 3- ارزیابی توجه؛ ارزیابی با IVA
4
- 4- ارزیابی توجه؛ ارزیابی با IVA
5
- 5- ارزیابی توجه؛ ارزیابی با IVA
6
- 6- ارزیابی توجه؛ ارزیابی با IVA
7
- 7- ارزیابی توجه؛ ارزیابی با IVA
8
- 8- ارزیابی توجه؛ ارزیابی با CANTAB
9
- 9- ارزیابی توجه؛ ارزیابی با CANTAB
10
- 10- ارزیابی توجه؛ ارزیابی با CANTAB
|
جلسه سوم
1
- 1- درمانهای دارویی در اختلال ADHD
2
- 2- درمانهای دارویی در اختلال ADHD
3
- 3- درمانهای دارویی در اختلال ADHD
4
- 4- درمانهای دارویی در اختلال ADHD
5
- 5- درمانهای دارویی در اختلال ADHD
6
- 6- درمانهای دارویی در اختلال ADHD
7
- 7- مداخلات توانبخشی توجه، مجموعههای کامپیوتری خارجی {توانبخشی با ریهاکام}
8
- 8- مداخلات توانبخشی توجه، مجموعههای کامپیوتری خارجی {توانبخشی با ریهاکام}
9
- 9- مداخلات توانبخشی توجه، مجموعههای کامپیوتری خارجی {توانبخشی با ریهاکام}
10
- 10- مداخلات توانبخشی توجه {مدلهای بالینی توجه و تمرینات مداد کاغذی}
11
- 11- مداخلات توانبخشی توجه {مدلهای بالینی توجه و تمرینات مداد کاغذی}
12
- 12- مداخلات توانبخشی توجه {مدلهای بالینی توجه و تمرینات مداد کاغذی}
13
- 13- مداخلات توانبخشی توجه {مدلهای بالینی توجه و تمرینات مداد کاغذی}
14
- 14- مداخلات توانبخشی توجه {مدلهای بالینی توجه و تمرینات مداد کاغذی}
|
جلسه چهارم
1
- 1- مداخلات توانبخشی توجه (مجموعه ایرانی)
2
- 2- مداخلات توانبخشی توجه (مجموعه ایرانی)
3
- 3- مداخلات توانبخشی توجه (مجموعه ایرانی)
4
- 4- مداخلات توانبخشی توجه (مجموعه ایرانی)
5
- 5- نحوهی طراحی پژوهش، توانبخشی و غربالگری با مغزینه
6
- 6- نحوهی طراحی پژوهش، توانبخشی و غربالگری با مغزینه
|
جلسه معارفه (ویدئو ضبط شده)
1
- جلسه معارفه (ویدئوی ضبط شده)
|
جلسه پرسش و پاسخ (ویدئو ضبط شده)
1
- جلسه پرسش و پاسخ نهایی
|