معرفی مختصر دوره:
مغز انسان مهم ترین بخش وجودی برای " انسان بودن " و " هوشمند زندگی کردن" است. مطالعات در دو دهه اخیر در حوزه ی علوم اعصاب شناختی بر تاثیر شگرف محیط غنی از تحریک ها و چالش ها بر ارتقای توانمندیهای مغزی تأکید دارد. این بدان معناست که میتوان با تمرین و تکرار تا حد زیادی به بهبود عملکردهای عصبی شناختی پرداخت. از آنجا که توجه به عنوان پایهای ترین عملکرد شناختی و کلید ورود به سایر توانمندی های مغز ماست، این دوره با ارائه آموزش های هدفمند در جریان تمریناتی منظم و پیشرونده سبب آگاهی، فعالسازی و ارتقای این عملکرد حیاتی میگردد تا در نهایت سبب تعمیم به سایر جنبه های زندگی روزمره و افزایش کیفیت آن گردد.
مدرس دوره:
دکتر تارا رضاپور بعد از اتمام تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد خود در رشته های «ساخت اعضای مصنوعی» و «ارگونومی»، با شرکت در آزمون دکترای رشته «علوم شناختی» و کسب رتبه 2 این آزمون توانست به تحصیل در این رشته بپردازد و با عنوان اولین دارنده دکترای روانشناسی شناختی کشور فارغ التحصیل شود؛ ایشان که پس از اتمام دوره ی پسا دکترای خود در دانشگاه تهران، هم اکنون به عنوان یکی از اعضای هیئت علمی، در پژوهشکده علوم شناختی تهران مشغول به کار است، سوابق تألیفی و تحقیقی ارزشمندی را در کارنامه خود دارد که از آن جمله می توان به تألیف مجموعه کتاب های باشگاه مغز (به عنوان یکی از پرفروشترین و مؤثرترین کتاب های عملی در حیطه توانمندسازی شناختی) با همکاری آقای دکتر اختیاری و طراحی تمرین های شناختی اشاره داشت. کسب عنوان پژوهشگر جوان در حوزه مطالعات اعتیاد (توانبخشی شناختی) از دیگر افتخاراتیست که ایشان در کارنامه خود دارد. (برای توضیحات تکمیلی به صفحه اختصاصی مدرس مراجعه نمایید.)
مخاطبین:
این دوره فرصت مناسبی را برای علاقمندان به توانمندسازی مغز فراهم میکند. نوجوانان و بزرگسالان مخاطبین اصلی این دوره می باشند.
📲با توجه به ویژگی آفلاین بودن دوره، برنامهریزی زمانی جهت مشاهده ویدئوها، متناسب با برنامهریزی و زمانبندی شخصی شما خواهد بود.
باشگاه مغز (2) | توجه و تمرکز
مولفین: دكتر حامد اختياری، دکتر تارا رضاپور
سرفصلها و جلسات دوره: |
---|
کتاب باشگاه مغز (2)؛توجه و تمرکز
1
- معرفی کتاب و آنچه که هنگام استفاده از کتاب بهتر است بدانیم
2
- مدل بالینی توجه
3
- پلهی اول: توجه: دروازهی اصلی ورود اطلاعات به مغز
4
- پلهی دوم: با دقت، بی دقت: مسئله این است
5
- پلهی سوم: توجه پایدار: نگذاریم حواسمان پرت شود
6
- پلهی چهارم: توجه انتخابی: مغز ما انتخابگر است
7
- پلهی پنجم: توجه تقسیم شده: برای انجام دو کار، داشتن دو دست کافی نیست
8
- پلهی ششم: جابهجایی توجه: جزر و مد توجه در بین موجی از کارها
9
- پلهی هفتم: شش واژه طلایی: رمز باز شدن گنجینهی توجه مغز
10
- پلهی هشتم: سوال حیاتی: فعالیت مورد علاقهی مغز من کدام است؟
11
- پلهی نهم: مقصر کیست؟ حافظه یا توجه
12
- پلهی دهم: حافظهی موقت: میز کاری که همیشه در حال تغییر است
13
- پلهی یازدهم: فراشناخت: با چه زبانی با مغزم صحبت کنم؟
14
- پلهی دوازدهم: تعقیب توجه: چه وقت حواسمان پرت میشود؟
15
- پلهی سیزدهم: زنگ تفریح: مغز ما به استراحت نیاز دارد
16
- پلهی چهاردهم: صبح، ظهر، شب: کدام زمان برای توجه من بهتر است؟
17
- پلهی پانزدهم: اتاق توجه: مکان انجام هر فعالیت، بر مغز من اثر میگذارد
18
- پلهی شانزدهم: زنگ تلفن: مهمترین مزاحم مغزی
19
- پلهی هفدهم: ورزش مورد علاقهی توجه: بازی با توپ
20
- پلهی هجدهم: خمیازههای مغزی: مغزم دیگر کار نمیکند
21
- پلهی نوزدهم: بشقاب غذای مغز: مغز من ماهی دوست دارد
22
- پلهی بیستم: توجه در محیط کار: لطفاٌ مزاحم نشوید!
23
- پلهی بیست و یکم: توجه سر کلاس: لطفاٌ با من صحبت نکن
24
- پلهی بیست و دوم: تمرینات تفریحی توجه: دست مخالف و کار در آینه
25
- پلهی بیست و سوم: کودک درون مغز من: نقاشی و رنگآمیزی
26
- پلهی بیست و چهارم: جمعبندی: سبک زندگیمان را مطابق میل مغز خود تغییر دهیم
27
- ادامه مسیر باشگاه مغز توجه و تمرکز
|